При експлуатації підшипника відбувається внутрішнє тертя, яке виробляє тепло. Щоб мінімізувати цей процес застосовуються спеціальні мастила, що створюють на поверхні металу тонку масляну плівку, яка полегшує обертання і ефективно розсіюють теплову енергію. Крім вищеописаних параметрів на підшипник впливають зовнішні фактори.

 

Яку температуру витримує підшипник

Наприклад, двигуни внутрішнього згоряння працюють при високих температурах, і все що обертаються вузли силового агрегату вимушено функціонують в таких умовах. Завдяки внутрішнім і зовнішнім умовам формується середній температурний режим роботи підшипників.

Яку температуру здатний витримувати підшипник

Максимальний робочий ресурс підшипника можливий, якщо виріб використовується при температурі до + 65 ° C. Це ідеальні умови, при яких мастило ефективно виконує свою функцію, а теплове розширення металу не досягає критичних значень. Більш сильне нагрівання до + 95 ° C входить в запас міцності, не відбиваючись на працездатності, але тривалість використання елемента при цьому скорочується.

Важлива інформація про високооборотисті підшипники в докладному огляді на нашому сайті.

Робоча температура підшипника понад + 100 ° C є критичною, після чого він може вийти з ладу. Щоб цього не сталося, виробники збільшують внутрішній тепловий зазор, що компенсує розширення металу. Подібні елементи призначені для роботи при високих температурах і набиваються спеціальними мастильними матеріалами.

Чим небезпечний нагрів?

Надмірна генерація тепла погіршує якість мастила, яка стає текучою. В результаті кільця і елементи кочення надмірно зношуються, що може привести до температурної деформації, заклинювання і руйнування сепаратора.

Нерегламентними перегрів

Практика показує, що елементи обертання нагріваються через непередбачені факторам:

  • Некоректний монтаж або неправильна посадка підшипника;
  • Передчасна вироблення змазки або потрапляння в неї сторонніх часток;
  • Недостатня кількість змащуючого матеріалу у внутрішній порожнині сепаратора;
  • Збільшення нагрівання через вироблення кульок і роликів або появи на них корозійних раковин;
  • Підвищене навантаження, удари або вібрація;
  • Використання мастила, що не відповідає режиму експлуатації.

Все, що необхідно знати про класи точності підшипників можна знайти в огляді на нашому сайті.

 

робочая температура підшипника

 

Робоча температура підшипників – моніторинг показників

У відповідальних областях промисловості і енергетики температурному режиму приділяється пильну увагу. Контроль здійснюється широким спектром приладів наступними способами:

  • Контактний за допомогою термодатчиків;
  • Безконтактний термометром;
  • Виносним щупом.

Зазвичай вимірюються температурні значення нерухомою оболонки підшипника, оскільки для зняття показань не потрібно повна або часткова розбирання робочого вузла. Дистанційний контроль дозволяє стежити за температурою без зупинки роботи агрегату, що актуально на безперервних виробництвах. Виміри проводяться:

  • Ручними термометрами;
  • пірометрами;
  • Тепловізорами різних конструкцій.

У випадках, якщо підшипник занурений в мастило і закритий корпусом або кришкою, то міряється нагрів всього механізму. Автоматичний температурний моніторинг виконуватися вбудованими датчиками, які знімають показання без людської участі.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Зміст статті: Вибір посадок підшипників кочення Альтернативні посадки підшипників кочення Наскільки б стрімко нерозвивалися технології, але без такої комплектуючої частини, як підшипник не обійдеться жоден: верстат; машина; дриль; болгарка, тощо. Але не тільки підшипники важливі, але і адекватність їх монтажу, яка може гарантувати повноцінну фіксацію кілець виробів на їх місцях посадки. Це важливо, щоб забезпечити
Читать статью
Без такого виробу як підшипник не може працювати жоден механізм. Він незамінний в великій кількості деталей, що обертаються різних машин. Продукція даного типу використовується як в мініатюрній (домашньої) техніці, так і в величезних механізмах виробничого призначення. На сьогоднішній день вчені не придумали альтернативу даному виробу. Тому можна сміливо стверджувати, що ефективну і безаварійну роботу будь-якого
Читать статью
Вважається, що найпростіший підшипник кочення винайшов геніальний Леонардо да Вінчі, коли створював основи сучасної механіки, але це не так. Людство зіткнулося з механічним тертям ще в кам’яному столітті, намагаючись висікти вогонь з каменю, а потім кілька тисячоліть ламало голову: як переміщати важкі вантажі по земній поверхні. Легко котитися по дорогах світ почав тільки з винаходом
Читать статью