Закриті підшипники найчастіше встановлюються у вузли, де немає розбризкування масла, а ось є велика кількість часток, які можуть забитися в канавки обойм. Для того й потрібний пильовик. Закриті підшипники не потребують регулярного мастила, вона закладена всередину на виробництві, але все одно рано чи пізно постає питання, як змастити закритий підшипник з металевим пильовиком. Справа в тому, що мастило після певного часу з початку роботи втрачає свої технічні характеристики і елемент перестає виконувати покладені на нього функції.

Для того, щоб змастити підшипник з металевим пильовиком, необхідно спочатку розібратися з конструктивними особливостями цього елемента.

Конструкція підшипників закритого типу

Підшипники являють собою елемент конструкції та механізму, основним завданням якого є забезпечення жорсткості та зниження тертя деталей один від одного. Забезпечення жорсткості досягається шляхом надійної фіксації внутрішньої та зовнішньої обойми на деталях, що у з’єднанні. Зниження тертя, а значить зменшення інтенсивності зношування, досягається шляхом наявності в конструкції підшипника кульок (роликів), які виготовляються зі спеціальних матеріалів з антифрикційними властивостями. Поступово в міру роботи підшипники зношуються та їх поміняти простіше та дешевше, ніж деталі механізму.

Існує два різновиди підшипників:

  • відкриті;
  • закриті.

Перші є два кільця (обойми) з канавкою. У зовнішньої обойми внутрішня канавка, а у внутрішньої на зовнішньому діаметрі. Між обоймами в канавку розміщуються ролики або кульки. Для того, щоб кульки залишалися в канавках і відстань між ними не змінювалося, використовується сепаратор, який утримує кульки, але при цьому не перешкоджає їхньому обертанню. Відкриті можна без проблем змастити і найчастіше вони працюють у механізмах, де багато мастильного матеріалу.

Як змастити закритий підшипник із металевим пильником

Закриті підшипники відрізняються від відкритих наявністю двох кілець, які надійно закупорюють зазор між двома обоймами. Кільця можуть бути пластиковими, гумовими чи металевими. У цьому випадку мастило поміщене всередину. У міру експлуатації вузла мастило висихає та витікає, нехай і набагато повільніше, ніж у разі підшипників відкритого типу. Більшість виробників не припускає, що після того. Як мастило втратить свої властивості, підшипник можна використовувати далі. Але якщо матеріал деталей не має сильного зносу, то можна змастити підшипник з металевим пильовиком, поставити його на місце та продовжити експлуатацію.

Як правильно змастити закритий підшипник з металевим пильником

Потрібно видалити кільця, що закривають зазор між внутрішньою та зовнішньою обоймами. Зробити це можна за допомогою викрутки, шила та навіть голки. Необхідно акуратно підчепити виступ кільця і зняти його. При правильній постановці інструменту це легко.

Про вибір мастила для підшипників ковзання читайте у нашому огляді

Перш ніж змастити закритий підшипник, слід визначити ступінь зносу, це для доцільності. Зношування підшипників буває:

  • У горизонтальній площині так зване осьове биття. Щоб визначити його, потрібно спробувати змістити зовнішню обойму щодо внутрішньої в горизонтальній площині. Якщо зміщується, тобто зношування, краще замінити елемент;
  • У вертикальній площині. Воно ж радіальне биття. Для його визначення слід після демонтажу кілець спробувати змістити обойми у вертикальній площині. Зміщення в цьому випадку говорить про знос канавок для кульок або роликів, а значить, мастило закритих підшипників з металевими пильовиками марна.
  • Корозія визначається візуально. У разі закритих підшипників трапляється рідко і є гарантією вибракування.

Якщо зміщення в радіальному та осьовому напрямку відсутнє або незначне, то потрібно промити підшипники від слідів старого мастила. Промивання краще проводити в бензині. Він добре розчиняє всі забруднення і додатково знежирює поверхню. Для прискорення процесу можна використовувати кисть чи зубну щітку. Після видалення основних забруднень потрібно промити додатково підшипники в розчиннику.

Змащення закритих підшипників з металевими пильовиками передбачає просушування. Зробити це можна за допомогою подачі сухого повітря, якщо є компресор, або просто залишивши якийсь час.

Далі необхідно додати мастило в закритий підшипник. Зробити це можна за допомогою кисті чи піпетки, а також за допомогою дозатора на тюбику, якщо мастила продається в ньому.

Чим змастити закритий підшипник?

Найкраще підійдуть такі мастильні матеріали:

  • солідол,
  • циатим,
  • зимол,
  • фіол,
  • шрус.

Найголовніше не переборщити. Змащення має бути не більше 70% від обсягу вільного простору.

Останнім етапом є постановка кілець назад. Крім наведеної вище інструкції можна використовувати такий спосіб, як додати мастила в закритий підшипник. У цьому випадку виконуються ті самі етапи, тільки виключається промивання і сушіння.

Автор статті: УкрЗахідПостач – підшипники та ремені

Читайте корисні статті у галузі:

 

До напірних рукавів відносять рукава гумові для газового зварювання та різання металів за ГОСТом 9356-75, які часто ще називаються «кисневими рукавами». Основне призначення зварювальних рукавів – подача під тиском робочих газів: ацетилену, природного газу, бутану, пропану, кисню, а також рідкого палива до обладнання, що використовується для газового різання і зварювання. Кисневі  промислові рукави випускаються для
Читать статью
Підшипники ковзання є опорними або напрямними частинами механізмів, в яких рух деталей відбувається відносно один одного. Складається з корпусу (металевого) і вкладиша-втулки, вироблений з матеріалів з незначним показником тертя. Мастило для підшипників ковзання заповнює поглиблення між ними. До переваг такого типу вузлів відносяться: ймовірність витримувати надмірні вібраційні і динамічні навантаження, функціонувати при високих температурах, невисокий
Читать статью
У сучасних автомобілях використовується ремінна передача в багатьох вузлах (колінчастий вал, генератор, насос кондиціонера, газорозподільні механізми і ін.). Для цього зазвичай використовуються клинові і поліклинові ремені. За допомогою поліклинових або струмкових ременів передається обертання з ведучого вузла на ведений (зі шківа коленвала на шків генератора, насос ГУР і ін.). Чи існує відмінність поліклинового ременя від
Читать статью