Підшипник є функціональна одиниця, яка виконує функцію підтримки і напрямки обертового вала і осі. Пристрій призначений для зниження тертя між рухомою частиною механізму, а також його нерухомими елементами.

Підшипники дозволяють зменшити втрати енергії, усунути нагрівання і знизити знос деталей.

Як роблять підшипники

Провідні виробники

Серед відомих світових брендів фахівці особливо виділяють наступних виробників:

  • шведська промислова група SKF постачає вироби в 130 країн світу;
  • німецький виробник FAG;
  • словацький концерн Kinex
  • французька компанія SNR – вважається найбільшим постачальником підшипників для Європи;
  • японські компанії NSK, NTN і Koyo;
  • американський концерн TIMKEN

Для виготовлення якісних підшипників обов’язково чітке дотримання технологічних норм на всіх етапах виробництва. Цій вимозі зазвичай відповідають тільки відомі світові бренди. Компанія Укрзахідпостач поставляє підшипники виключно від провідних торгових марок, якість виробів яких перевірено часом.

Особливості та етапи виробництва

Виробництво підшипників вимагає використання особливих марок сталі. Для кілець і тіл кочення підбирається сталь, зроблена з заліза, в той час як для сепаратора будуть потрібні сплави з важких і легких металів, таких як чавун, бронза, алюміній і латунь.

Зараз розроблено велику кількість спеціалізованих підшипників, кожен з яких має свої технологічні ланцюжки виробництва. Незалежно від цього всі вироби в процесі виготовлення проходять токарну обробку, обробку за допомогою тиску, термообробку, шліфування, а також збірку.

Далі, на прикладі кулькового радіального підшипника, розглянуті основні етапи виробництва.

Виробництво кілець

Дані елементи виготовляються за такою схемою:

  1. З металевих труб і прутків готуються заготовки за розрахованим діаметром.
  2. Вальцюванням і тиском відбувається первісна обробка.
  3. Проводяться токарні роботи, спрямовані на нарізку окремих кілець і загальну обробку поверхні.
  4. Нагрівання кілець до 850ºС, потім швидке охолодження до 40ºС.
  5. Відпустка деталей при температурі 170ºС.
  6. Шліфування торцевих, внутрішніх і зовнішніх поверхонь, доріжок кочення.
  7. Фінішна шліфовка доріжок кочення до необхідних значень шорсткості.

Як роблять підшипники

Виготовлення тіл кочення

Технологічний ланцюжок виробництва даних деталей має наступний вигляд:

  1. За допомогою спеціального сталевого дроту певного діаметру нарізаються вихідні заготовки.
  2. Деталі стискаються спеціальним пресом для додання їм кулястої форми.
  3. Проводиться остаточна обробка тиском, за допомогою якої досягається припуск в 100 мкм.
  4. Термічна обробка, за тією ж методикою, що і для кілець підшипника.
  5. Шліфування та полірування виробу.

Виробництво сепаратора

Для виготовлення сепаратора буде потрібний інший технологічний ланцюжок:

  1. Підготовка заготовки – сталевого листа.
  2. Пробивання в листі отворів, які відповідають тілам кочення.
  3. Чорнове і чистове штампування заготовки, спрямоване на надання їй необхідної форми.
  4. Сверління отворів для заклепок.
  5. Фінішна обробка отворів.

Збірка

Для складання підшипника необхідно вставити внутрішнє кільце в зовнішнє і укласти між ними тіла кочення. Далі в двох місцях за допомогою заклепок встановлюється сепаратор. Перед здачею готових виробів в продаж потрібна обов’язкова перевірка працездатності, маркування та мастило підшипника.