Без такого виробу як підшипник не може працювати жоден механізм. Він незамінний в великій кількості деталей, що обертаються різних машин. Продукція даного типу використовується як в мініатюрній (домашньої) техніці, так і в величезних механізмах виробничого призначення. На сьогоднішній день вчені не придумали альтернативу даному виробу. Тому можна сміливо стверджувати, що ефективну і безаварійну роботу будь-якого виробничого комплексу можна організувати тільки в тому випадку, якщо своєчасно замінювати відпрацювали свій термін служби, поставляти і монтувати нову продукцію. Для того, щоб зрозуміти, як працює підшипник, необхідно знати його пристрій. А ця продукція може бути представлена ​​кількома типами підшипників: кочення, ковзання.

принцип роботи підшипника

 

Підшипник кочення

Цей виріб складається з однієї пари кілець і тіл кочення. У ролі тіл кочення можуть бути використані кульки, ролики і т.д. У зовнішньому кільці (більшого діаметру) є внутрішній жолоб, а у внутрішньому (меншого діаметра) – зовнішній. З цього жолобу і катаються тіла кочення. Щоб уникнути блокування, тіла кочення поміщаються в сепаратор. Робота тут заснована на терті кочення. Втрати в даній конструкції не великі і пов’язані з тертям тіл кочення про сепаратор. Чим менше площа зіткнення, тим менше знос.

Переваги:

  1. Невисока ціна. Виробництво виробів цього типу масове.
  2. Тертя супроводжується малими втратами, нагрів незначний.
  3. Спрощене ремонт і монтаж механізмів, так як вироби цього типу відрізняються висока ступенем взаємозамінності.
  4. Не потрібно великої кількості мастильного матеріалу.
  5. Мінімальний догляд.

Недоліки:

  1. Жорстка конструкція чутлива до ударів і вібрації.
  2. Не використовуються в високошвидкісних механізмах.
  3. Радіальні габарити великі.
  4. Шумлять при високих швидкостях.

як працює підшипник

Підшипники ковзання

Принцип роботи підшипника даного типу заснований на обертанні двох сполучених поверхонь. Як правило, одна з них рухлива, а друга знаходиться в стані спокою. Цей виріб служить для з’єднання двох валів з нерухомим корпусом механізму. Одна поверхню ковзають в шарі мастила за спеціальним жолобу. Під зовнішнім кільцем розташований вкладиш. Залежно від мастила ці вироби можуть бути гидростатическими або гідродинамічними. Перший тип відрізняється тим, що мастило в них подається із зовнішнього боку. Від швидкості обертання це не залежить. Подача здійснюється гідронасосом. Другий тип передбачає подачу мастила за рахунок самого підшипника. При роботі між складовими частинами створюється різниця тисків. Цей підшипник принцип роботи якого забезпечує власні потреби самостійно, так само широко використовується в промисловості.

Переваги:

  1. Чи можуть працювати при високих кутових швидкостях.
  2. Справляються з великими радіальними зусиллями.
  3. Дозволяють використання в роз’ємних конструкціях.
  4. Малі розміри.
  5. Успішно працюють в агресивних середовищах.
  6. Безшумні.
  7. Не бояться вібрації.
  8. Спрощений ремонт.

Недоліки:

  1. В результаті підвищеного тертя швидко зношуються вкладиші.
  2. Чи потрібен постійний догляд.
  3. Великі втрати при пуску.
  4. Великі розміри.
  5. Не виготовляються масово.
  6. Використовують тоді, коли не можна застосувати підшипники кочення: потрібно роз’ємний підшипник, великі навантаження, сверхбистроходний вали, робота в сильно забрудненому середовищі.