Тепловий зазор підшипника – це певна відстань, на яку переміщається кільце підшипника щодо іншого, то є це своєрідний люфт. Його важко помітити неозброєним оком, особливо в підшипниках невеликих розмірів. Без зазору підшипник не зміг би крутитися. Незважаючи на скептичне ставлення людей до слова “люфт”, в багатьох випадках він необхідний. Перерахуємо, наскільки він важливий.

Все буде залежати від:

  • типу підшипника,
  • терміну експлуатації,
  • тип посадки при монтажі.

Тепловий зазор підшипника

Особливості теплового зазору підшипника

Під час роботи продукція навантажується, через що відбувається нагрів самого підшипника і всіх його частин. Підшипники, які працюють в умовах підвищеної температури, схильні до зміни радіального зазору, все це призводить до його зменшення і згодом відбувається заклинювання.

Це небезпечно, тому що відбувається прокручування підшипника в посадочних місцях і все це призводить до зносу. У таких випадках найчастіше застосовують підшипники із збільшеним зазором (C3). Тому важливо приділяти увагу тепловому зазору. Підшипник, у якого радіальний зазор збільшений, найчастіше встановлюють в двигун, печі, редукторах і т.д.

Про допустимі зазори в підшипниках ковзання читайте в нашій статті

Можуть виникнути проблеми з правильним преднатягом підшипника. Це загрожує перегрівами, шумами і вібраціями. Для нормальної і стабільної роботи на кулькових підшипниках обов’язково повинна бути якась навантаження. Без навантаження незабаром відбудеться вібрація. Тому до підбору вироби слід відноситься скрупульозно, важливо враховувати розміри попереднього зазору. Не зайвим буде дізнатися його температуру, навантаження і кількість обертів. Необхідно розібрати всі види продукції, щоб дізнатися їх відмінності і розрахувати можливість успішної установки потрібного вироби.

Що означає С3 на підшипнику

Існує кілька видів теплових зазорів:

  • С2 (менше норми)
  • CN (норма)
  • С3 (вище норми)
  • С4 (велика)
  • С5 (вище C4)

Варто зауважити, що C4 і C5 майже не зустрічаються у вільному продажі, вони відсутні на складах продукції і найчастіше їх роблять як спец.заказ для фабрики, заводу і т.д. Вони застосовуються тільки в серйозних випадках.

 

Що означає С3 на підшипнику

Найчастіше справа мають з зазором С3, який вищий за норму. Тепловий зазор С3 є найпоширенішим на ринку. Їх застосовують в разі підвищеного нагріву внутрішнього кільця і якщо підшипник працює з великими навантаженнями. Найчастіше кільця монтують з міцним натягом. При цьому габаритність підшипника не сполучається з його геометричними розмірами. Цей критерій залежить від його ширини і діаметра.

Про допустимі зазори в підшипниках кочення читайте в нашому огляді

Немає ніяких проблем, якщо ви встановлюєте підшипник 6000-2RS-C3 і вам потрібно його ставити на місце, де раніше був 6000-2RS-CN. А ось у випадку встановлення зазору, у якого внутрішній діаметр більше, ніж у попереднього, новий підшипник найближчим часом зіпсується і перестане працювати. Найчастіше підшипник буде використовуватися при великих оборотах, тому йому відмінно підійде C3. Більших обертів це надто інтенсивні роботи двигуна, яка є відхиленням від норми.

Виходячи з вищесказаного, можна сказати, що ймовірність успішного вибору зазору підшипника є. Якщо після демонтажу ваша продукція показувала задовільні результати, то сенсу міняти підшипник з іншими габаритами немає. Якщо у вас немає інформації про своє тепловому зазорі підшипника, то все те, що написано вище, може бути корисним для вас. Для виключення різних неприємних наслідків, радимо вибирати вироби відомих і гідних виробників, які зарекомендували себе на даному ринку. Тільки в такому випадку ви поміняєте підшипник з максимальним результатом.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Високотемпературні підшипники розраховані на експлуатацію в умовах екстремальних температурних режимів від +100 до 450 ° C. Завдяки стійкості до нагрівання і функціональним можливостям, розширюється сфера їх застосування. Для чого використовуються високотемпературні підшипники Необхідність використання високотемпературних підшипників може бути викликана неможливістю використовувати стандартні підшипники. Підшипники з екстремальним робочим діапазоном температур від +100 до 450 ° C
Читать статью
Особливо важливим технічним елементом в робочій конструкції виступають підшипники. Щоб оперативно усунути поломку техніки, слід знати, як підібрати підшипник за розміром правильно. Поради експерта з цього питання представлені нижче. Головні технічні характеристики підшипника Підшипник (англ. «Bearing» в перекл. Близькі за аналогією слово «шип») – це обов’язкове технічне виріб, який є частиною опори або упору конструкції.
Читать статью
Підшипник ковзання – це опора, в якій використовується тертя ковзання по поверхнях, що знаходяться в контакті один з одним. Ці вироби виготовляють з матеріалів, у яких головна характеристика – коефіцієнт тертя, який має якомога менше значення. Щоб знизити тертя в місці контакту двох деталей (пара тертя) і зменшити кількість виробленого тепла, використовують мастило. Існують пари
Читать статью