Тепловий зазор підшипника – це певна відстань, на яку переміщається кільце підшипника щодо іншого, то є це своєрідний люфт. Його важко помітити неозброєним оком, особливо в підшипниках невеликих розмірів. Без зазору підшипник не зміг би крутитися. Незважаючи на скептичне ставлення людей до слова “люфт”, в багатьох випадках він необхідний. Перерахуємо, наскільки він важливий.

Все буде залежати від:

  • типу підшипника,
  • терміну експлуатації,
  • тип посадки при монтажі.

Тепловий зазор підшипника

Особливості теплового зазору підшипника

Під час роботи продукція навантажується, через що відбувається нагрів самого підшипника і всіх його частин. Підшипники, які працюють в умовах підвищеної температури, схильні до зміни радіального зазору, все це призводить до його зменшення і згодом відбувається заклинювання.

Це небезпечно, тому що відбувається прокручування підшипника в посадочних місцях і все це призводить до зносу. У таких випадках найчастіше застосовують підшипники із збільшеним зазором (C3). Тому важливо приділяти увагу тепловому зазору. Підшипник, у якого радіальний зазор збільшений, найчастіше встановлюють в двигун, печі, редукторах і т.д.

Про допустимі зазори в підшипниках ковзання читайте в нашій статті

Можуть виникнути проблеми з правильним преднатягом підшипника. Це загрожує перегрівами, шумами і вібраціями. Для нормальної і стабільної роботи на кулькових підшипниках обов’язково повинна бути якась навантаження. Без навантаження незабаром відбудеться вібрація. Тому до підбору вироби слід відноситься скрупульозно, важливо враховувати розміри попереднього зазору. Не зайвим буде дізнатися його температуру, навантаження і кількість обертів. Необхідно розібрати всі види продукції, щоб дізнатися їх відмінності і розрахувати можливість успішної установки потрібного вироби.

Що означає С3 на підшипнику

Існує кілька видів теплових зазорів:

  • С2 (менше норми)
  • CN (норма)
  • С3 (вище норми)
  • С4 (велика)
  • С5 (вище C4)

Варто зауважити, що C4 і C5 майже не зустрічаються у вільному продажі, вони відсутні на складах продукції і найчастіше їх роблять як спец.заказ для фабрики, заводу і т.д. Вони застосовуються тільки в серйозних випадках.

 

Що означає С3 на підшипнику

Найчастіше справа мають з зазором С3, який вищий за норму. Тепловий зазор С3 є найпоширенішим на ринку. Їх застосовують в разі підвищеного нагріву внутрішнього кільця і якщо підшипник працює з великими навантаженнями. Найчастіше кільця монтують з міцним натягом. При цьому габаритність підшипника не сполучається з його геометричними розмірами. Цей критерій залежить від його ширини і діаметра.

Про допустимі зазори в підшипниках кочення читайте в нашому огляді

Немає ніяких проблем, якщо ви встановлюєте підшипник 6000-2RS-C3 і вам потрібно його ставити на місце, де раніше був 6000-2RS-CN. А ось у випадку встановлення зазору, у якого внутрішній діаметр більше, ніж у попереднього, новий підшипник найближчим часом зіпсується і перестане працювати. Найчастіше підшипник буде використовуватися при великих оборотах, тому йому відмінно підійде C3. Більших обертів це надто інтенсивні роботи двигуна, яка є відхиленням від норми.

Виходячи з вищесказаного, можна сказати, що ймовірність успішного вибору зазору підшипника є. Якщо після демонтажу ваша продукція показувала задовільні результати, то сенсу міняти підшипник з іншими габаритами немає. Якщо у вас немає інформації про своє тепловому зазорі підшипника, то все те, що написано вище, може бути корисним для вас. Для виключення різних неприємних наслідків, радимо вибирати вироби відомих і гідних виробників, які зарекомендували себе на даному ринку. Тільки в такому випадку ви поміняєте підшипник з максимальним результатом.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Система позначень або маркування – дає поняття про механічні характеристики, можливості та застосуваннях підшипника. Якщо вдаватися докладніше, то перша буква показує відношення за типом і профілем – де використовується, пропорції між максимальною швидкістю обертання, вантажопідйомністю, жорсткістю і має позначення: “-” – стандарт – підшипник “без префікса” в стандартному виконанні, витримує малу швидкість при підвищених навантаженнях,
Читать статью
Підшипник ковзання – виріб, що є частиною опори вала. Допомагає обертати вал щодо поверхні за рахунок ковзання внутрішніх елементів. Якісний елемент витримає радіальні, осьові навантаження, забезпечуючи тим самим стабільну роботу машини. Виріб складається з корпусу, втулок або вкладишів і змащуючого механізму. Опорний ділянку (цапфа) може мати різну форму – циліндричну, конічну, плоску. Від вибору типу
Читать статью
Питання “як роблять шарики для підшипників” обумовлене високим ступенем ідентичності в обоймі підшипника тіл кочення. Також має значення і вкрай малий розкид геометричних розмірів і якості поверхні. Чому важливі точність виготовлення та якість поверхні Шарикопідшипники можуть експлуатуватися на дуже високих швидкостях – і будь-які відхилення форми і мікронерівності поверхонь під час роботи ведуть як до
Читать статью