Радіальний зазор – це величина зсуву в радіальному напрямку, зовнішнього і внутрішнього кілець підшипника один щодо одного, без додатка зусилля. Внутрішній зазор грає важливу роль в роботі підшипника і визначає наступні характеристики підшипника:

  • вібрація;
  • гучність;
  • нагрівання;
  • довговічність.

Радіальний зазор

Робота підшипників залежно від розмірних груп зазорів

Крайне важно подобрать правильный радиальный зазор подшипника. По своей важности этот параметр занимает 3 место при выборе нужного подшипника, после выявления его типа и размера. Определить подходящий размер промежуток важно для предотвращения контакта металлов между движущимися частями в подшипнике. Рассмотрим влияние размера зазора на работу подшипника.

Про допустимі зазори в підшипниках ковзання взнайте з нашої статті

Зменшений проміжок приймається в разі необхідності збільшення жорсткості в радіальному і осьовому напрямках. Під час експлуатації таких підшипників очікується підвищений нагрівання зовнішнього кільця, порівняно внутрішнього кільця.

Нормальний радіальний зазор підшипника дає порівняно малі частоти обертання і навантаження. Монтаж зовнішнього кільця в корпус проводиться з проміжком, а внутрішнього – на вал з натягом. Температура зовнішнього кільця нижче на 5-10 градусів у порівняння з температурою внутрішнього кільця.

При збільшеному зазорі внутрішнє кільце нагрівається з підвищеною силою, а робота підшипника відбувається високими динамічними навантаженнями, для цього монтаж кільця виробляють з підвищеним натягом. З різних причин внутрішні кільця, порівняно зовнішніх, мають перекоси.

Якими бувають радіальні зазори і на що вони впливають?

  • Початковий – це початковий зазор в підшипнику до виробництва його монтажу;
  • Посадковий – це зазор, який з’являється після монтування його на робоче місце. Надалі утворився посадкового натягу, після зменшення внутрішнього діаметру зовнішнього кільця відбувається збільшення зовнішнього діаметра внутрішнього;
  • Робочий – даний проміжок з’являється в підшипниковому вузлі безпосередньо під час роботи, при робочій температурі.

Початковий просвіт завжди більше посадкового через зміни розмірів кілець підшипника під час їх монтажу з посадковим натягом, а робітник – збільшується або ж зменшується через вплив перепаду температур, а під безпосередньою дією прикладеного навантаження робочий зазор підлягає розширенню.

радіальний зазор підшипника

Радіальний зазор підшипника, рівний нулю – не виробляються, так як це призводить до більшого натягу і нагрівання. Надалі це забезпечує сильний знос, який може привести до заклинювання і руйнування.

Розмір зазору обернено пропорційно впливає на точність обертання підшипника: чим менше просвіт підшипника, тим вище його точність обертання. При цьому його довговічність збільшується, а навантаження від вібрації зменшується.

Замір радіального зазору підшипника

При експлуатації підшипників радіальний зазор підлягає обов’язковому постійному контролю. Замір радіального зазору підшипника проводиться двома основними методами: традиційний (за допомогою щупа) і безконтактний (різними спеціальними приладами).

Про допустимі зазори в підшипниках кочення можна прочитати в нашому огляді

При виробництві контролю підшипників виміру піддаються бічні і вертикальні радіальні просвіти. Вимірювання повинні проводитися в суворій відповідності до чинного ГОСТу, за яким також визначають і клас, до якого належить зазор.

Всього виділяють наступні класи зазорів: зменшений (С1), менше нормального (С2), нормальний (CN ** або ж не позначаються), для електродвигунів (CM **), більше нормального (С3), більше С3 (С4), більше С4 (С5).

Автор статті: УкрЗахідПостач

Читайте популярні статті:

 

Катання на роликах – це не просто дитяча забава. Це професійний спорт, спосіб пересування або просто хобі для мільйонів людей. Але роликові ковзани, як і скейтборд, велосипед або інші види транспорту, часто ламаються або вимагають певного догляду. Для досвідчених ролерів важливим моментом є заміна підшипників. Згодом вони починають погано крутитися, а то і зовсім деякі
Читать статью
Будова голчастих підшипників забезпечує їх високий ККД, широкий спектр застосування і економічна витрата мастильних матеріалів. Використання мастила значно збільшує термін служби цих деталей, що піддаються високим навантаженням в процесі експлуатації. Що потрібно знати про змазку для голчастих підшипників Своєчасне змащування голчастих підшипників забезпечує поліпшення таких характеристик: зниження дії сили тертя на дотичні елементи, збільшення ковзання;
Читать статью
Щоб змусити обертатися ведений вал, необхідно передати обертальний момент на нього від ведучого вала, що здійснюється за допомогою декількох типів передач. На практиці найчастіше зустрічається спосіб, при якому поширення механічної енергії виробляється з використанням сили тертя. Така передача називається пасової. До її складу входять шківи (провідний і ведений) і приводний ремінь. Дане механічний пристрій має
Читать статью