Зміст статті:

Наскільки б стрімко нерозвивалися технології, але без такої комплектуючої частини, як підшипник не обійдеться жоден:

  • верстат;
  • машина;
  • дриль;
  • болгарка, тощо.

посадки підшипників кочення

Але не тільки підшипники важливі, але і адекватність їх монтажу, яка може гарантувати повноцінну фіксацію кілець виробів на їх місцях посадки. Це важливо, щоб забезпечити довгий термін експлуатації і адекватне функціонування самого виробу. Поняття посадки підшипників включає в себе, перш за все, фіксування кілець в місцях установки.


Дізнатися про класи точності підшипників можна з нашого огляду


Кільце внутрішнє закріплюється на основі валу, а зовнішнє в корпусних частини деталі. У варіанті, коли такий виріб посаджено не надто монолітно, то посаду можна назвати вільною, а якщо навпаки, то посадка щільна з натягом. Визначити це можна так званим відповідністю самих полів допусків. Також визначення проводитися по діаметральним частинах кілець підшипника, і діаметрами самих місць їх посадки. В силу дії різних навантажень показник щільності посадкового місця падає.

Вибір посадок підшипників кочення

Тип і сила навантаження самі визначать всі необхідні посадки для підшипників ковзання. Чим вони сильніші діють на такий виріб, тим більшим має бути посадковий натяг. Особливо це важливо, якщо виріб буде відчувати ударні навантаження. Найкращим виходом в даному випадку буде установка обох кілець з натягом, якого буде вистачати для цих умов експлуатації. Але такий варіант можливий не завжди. Наприклад, він не можливий через певних обмежень при:

  • монтажних роботах;
  • демонтажі;
  • необхідності плаваючою конфігурації.

Таким чином виходом із ситуації в даному випадку є те, що одне кільце в системі повинно мати вільний тип посадки, а друге – посадку з натягом. Зараз є і інші типи посадки вироби в корпус і на вал.

Альтернативні посадки підшипників кочення

Крім всіх розглянутих вище типів посадки підшипників кочення, необхідно застосовувати і варіант посадки внутрішнього кільця з натягом, і вільну для зовнішнього. Це робиться в разі, коли відбувається обертання внутрішнього кільця, а зовнішнє в той час не рухається, а сама сила навантаження має постійний напрямок.

посадки для підшипників

Коли кільце зовнішнє нерухомо, а його внутрішній аналог крутитися з навантаженням, то в даному варіанті слід практикувати посадку вільну, як для самого внутрішнього кільця, так і для зовнішнього з натягом.


Що означає маркування підшипників SKF читайте в нашому огляді


Якщо нерухомим є кільце внутрішнє, а зовнішнє крутитися разом з навантаженням, то в цьому випадку слід застосовувати посадку кільцевого елемента внутрішнього типу з натягом, а кільце з зовні має мати вільний тип посадки.

Важливим моментом вважається і те, що на вихідну майданчик можуть діяти зміна температурного режиму самого підшипника, а також прилеглих до нього самих частин конструкції під час робочого процесу. При установці також слід враховувати те, що чим більше щільніше посадка, тим більше вона здатна зменшити внутрішній зазор самого підшипника. Для того щоб уникнути таких моментів, а також не допустити деформацій і втрат точних параметрів, не слід використовувати посадок з натягом.

Якщо а описана інформація вас зацікавила, то компанія Укрпостач вже багато років вважається надійним і не змінним постачальником підшипників і ременів від багатьох компаній зі світовим ім’ям які випускають таку продукцію. Так що – звертайтеся!

Автор: УкрЗахідПостач