Шарнірні підшипники

Шарнірні підшипники і втулки – це готові вузли ковзання, які призначені для компенсації осьових навантажень та працюють за принципом радіально-упорні підшипників: поверхні вільного внутрішнього кільця ковзають в кільці, закріпленому на валу під кутом.


Заповніть форму і наш менеджер зв'яжеться з вами
в найближчий час



Шарнірні підшипники – це підшипники ковзання, структура яких заснована на з’єднанні внутрішніх і зовнішніх кілець у формі сферичної поверхні ковзання. Їх основні функції – передавати навантаження різного роду, від радіальних до осьових, в різних з’єднаннях. Використовуються такі пристрої в багатьох механізмах, знаходячи своє застосування практично у всіх з’єднаннях, як рухомих, так і статичних. Оскільки мова часто йде про досить серйозні навантаженнях, то і на виготовлення таких деталей йде сталь високої якості, наприклад, сорти ШХ15 і аналогічних.

Підшипники шарнірні можна розділити на дві великі групи, в залежності від того, чи потрібно додаткове мастило при їх роботі, і як воно надходить. Варіантів тут всього два – самозмазуючі і ті, яким потрібне для ефективної роботи підведення мастила.

  • Підшипники, які вимагають мастило: в разі постійного тертя сталь-сталь шарнірні підшипники потребують постійного надходження мастила. Це досить популярна група, розрахована на ударні або коливальні, важкі або статистичні навантаження різних знаків.
  • Самозмазуючі вироби: Ширша група, яка використовується в тому випадку, якщо здійснити постійну підводку мастило технічно не представляється можливим. Тут присутній інший вид контакту – сталь взаємодіє вже з полімерами, металлофторопластом або органоволокніти. Також їх функція – підтримувати ті конструкції, де необхідно сприйняття значних навантажень, при їх постійної спрямованості, при цьому найчастіше присутня невисока швидкість ковзання.

Види шарнірних підшипників та область застосування

Беручи до уваги конструкційні особливості шарнірних підшипників, можна виділити дві великі групи:

  • рухливі кріплення, в яких можуть бути присутніми отвори або канавки для змащення;
  • нерухомі, в яких такі отвори відсутні.

Шарнірний підшипник успішно працює при робочій температурі до 120 градусів, місцями – короткочасно до 150, це суттєво розширює сферу їх застосування. Такі деталі можна зустріти в умовах досить високого рівня пилу і обмеженої мастила, в механізмах управління літальних апаратів, навісних вузлах механізмів важких машин, в тому числі і екскаваторах, підвісках найбільшої кар’єрної техніки.

Переваги шарнірних підшипників

Шарнірні підшипники знаходять все більше застосування завдяки своїм технічним характеристикам і таким експлуатаційним особливостям:

  • високий рівень надійності при використанні під постійним навантаженням;
  • досить низький рівень шуму в порівнянні з аналогами;
  • відсутність деформації під тиском;
  • просте регулювання, усунення розбіжностей і зазорів.

До мінусів можна віднести необхідність змащування, а отже – контролю за наявністю мастила і матеріалів, їх витрата. Часто зустрічається і нерівномірний знос деталей. Коефіцієнт корисної дії таких підшипників вище, ніж у конкурентів, але недостатній для дійсно ефективної та корисної роботи. Але тут треба працювати над вдосконаленням конструкції в подальшому.

У каталозі «УкрЗахідпостач» – шарнірні підшипники, виконані з різних матеріалів (сталь, хромована сталь, композитна бронза, політетрафторетилен, поліамід), з різною несучою здатністю, довговічністю і здатністю витримувати різні рівні навантаження.

Читайте цікаві статті:

Вважається, що найпростіший підшипник кочення винайшов геніальний Леонардо да Вінчі, коли створював основи сучасної механіки, але це не так. Людство зіткнулося з механічним тертям ще в кам’яному столітті, намагаючись висікти вогонь з каменю, а потім кілька тисячоліть ламало голову: як переміщати важкі вантажі по земній поверхні. Легко котитися по дорогах світ почав тільки з винаходом
Читати статтю
Випуск хокейних шайб Rubena почався на заводі в чеському місті Наход в 90-х роках ХХ-го століття як побічне виробництво. Однак спочатку була поставлена мета домогтися найвищого світового якості готової продукції, і компанії це вдалося зробити в мінімальні терміни. Хокейні шайби Rubena сьогодні – це: широкий діапазон технічних параметрів (маса, твердість, діаметр, товщина, структура поверхні); різні
Читати статтю
Для забезпечення обертання або переміщення рухомих вузлів з найменшим опором в машинобудуванні використовуються підшипники. Вони являють собою складальні вузли, здатні підтримувати і передавати навантаження від рухливих деталей до основної конструкції. Різновиди Залежно від принципу функціонування, виділяють підшипники кочення і ковзання. До підшипників ковзання відносять шарнірні. Їх основне призначення – компенсація осьових навантажень. Перша група охоплює
Читати статтю
Підшипник є функціональна одиниця, яка виконує функцію підтримки і напрямки обертового вала і осі. Пристрій призначений для зниження тертя між рухомою частиною механізму, а також його нерухомими елементами. Підшипники дозволяють зменшити втрати енергії, усунути нагрівання і знизити знос деталей. Провідні виробники Серед відомих світових брендів фахівці особливо виділяють наступних виробників: шведська промислова група SKF постачає
Читати статтю