Швидкість обертання підшипника (або частота) залежить від певних факторів. Розрізняючись за своєю конструкцією, деталі мають не однакові розміри та форму тіл кочення, різні класи точності. Це впливає на технічні характеристики, включаючи швидкість обертання. Тіла кочення у подібних виробів вирізняються високою точністю обробки (іноді вони бувають виготовлені з кераміки).

До найбільш швидкісних відносяться зразки кулькової серії:

  • радіально-упорні;
  • радіальні однорядні;
  • дворядні самовстановлювані.

Порівняння підшипників за допустимою швидкістю обертання

Можна стверджувати наступне:

  • частота невеликого підшипника перевищує швидкість великого;
  • підшипники кочення обертаються швидше, ніж підшипники ковзання;
  • швидкість кулькових перевищує швидкість роликових;
  • відкриті вироби рухаються швидше за закриті;
  • за наявності сепаратора швидкість завжди вища;
  • підшипники із зазором більш швидкісні, ніж із переднатягом;
  • при масляному мастилі частота вища, ніж при пластичній.

Граничні обороти кожного підшипника бувають вищими, ніж номінальні, але це не відноситься до зразків, що мають малий оборот тертя. Для безпомилкового розрахунку оптимальної швидкості до уваги беруться такі фактори:

  • діючі навантаження;
  • умови робочого середовища;
  • ефективність охолодження.

Допустимі та максимальні обороти кулькових підшипників можна знайти в таблиці технічних характеристик.

Максимальні обороти кулькових підшипників

Швидкість обмежується температурою, яку впливає тертя в підшипнику і допустимості відведення тепла. Якщо деталь працює на максимальній частоті обертання, треба припускати:

  • що радіальний зазор здатний покрити різницю лінійного розширення між кільцями (зовнішнім та внутрішнім);
  • що в даному вузлі використовуються жорсткі корпуси та вали;
  • що був підібраний належний мастильний матеріал.

Максимальна швидкість обертання підшипника

Показник граничного навантаження, що допускається, вираховується виходячи з регламентованої довговічності (вона визначається чинним стандартом). До уваги беруться зазначені там коефіцієнти обмеження частоти обертання.

Дізнайтесь більше про підшипники для сільськогосподарської техніки з нашого огляду

При дуже високих швидкостях і прискореннях є можливість прослизання кілець повз тіл обертання. Отже, для радіальних підшипників найменший показник радіального навантаження – 0,02С (C є базовою динамічною вантажопідйомністю).

Максимальна швидкість обертання підшипника

Змінюючи режим навантаження підшипника та умови змащення, в окремих випадках вдається трохи перевищити граничну частоту обертання. Важливо, щоб дозування грамотно підібраного мастильного матеріалу було суворо регламентовано. Необхідно забезпечувати відведення тепла, що виділяється під час тертя.

У точно виготовленого підшипника тертя сепаратора, обойми та тіл кочення буває мінімальним. Це викликає менше виділення тепла та підвищує частоту обертання.

Максимальні обороти для кулькових підшипників властиві виробам класу точності 0. Найшвидшехідними вважаються прецизійні радіальні та радіально-упорні кулькові підшипники легких та надлегких серій. Зразки важких серій менш швидкохідними.

Автор статті: УкрЗахідПостач – поставщик підшипників в Україні

Читайте популярні статті:

 

Позначення підшипників NSK досить різноманітне і людині легко заплутатися в цьому. Але в дійсності маркування підшипників NSK не така вже й складне. Досить просто скористатися представленою нижче інформацією, для наочності зазначеної у вигляді списків. Серія Позначення серії: кулькові, встановюються самостйіно – 22.., 13.., 12..; роликові, що нагадують сфери, з роликами в вигляді бочки – 230..,
Читать статью
Набивка сальникова ВАТІ 202 Набивка сальникова марки ВАТІ 202 виготовляється з графітонаповнених волокон фторопласту у вигляді шнура просоченого фторопластовою суспензією, армованого по кутах арамідними волокнами. Відноситься до групи набивок сальникових безазбестових. Основна область застосування ущільнювача ВАТІ 202: водопостачання, нафтопереробна промисловість, виробництво мінеральних добрив, хімічна, фармацевтична і харчова промисловість. Якісні композитні матеріали і конструкція сальникової набивки
Читать статью
У будь-якому технічно складному пристрої і в автомобілі підшипники є одним із значущих елементів. Вони виступають в якості опори, забезпечують обертання валу робочих елементів із заданим опором і гарантують точну працездатність вузла. Тому довговічність всієї конструкції залежить безпосередньо від їх надійності та якості. Важливість придбання оригіналу Виробників підшипників величезна кількість, але компанія AB SKF велика
Читать статью