Швидкість обертання підшипника (або частота) залежить від певних факторів. Розрізняючись за своєю конструкцією, деталі мають не однакові розміри та форму тіл кочення, різні класи точності. Це впливає на технічні характеристики, включаючи швидкість обертання. Тіла кочення у подібних виробів вирізняються високою точністю обробки (іноді вони бувають виготовлені з кераміки).

До найбільш швидкісних відносяться зразки кулькової серії:

  • радіально-упорні;
  • радіальні однорядні;
  • дворядні самовстановлювані.

Порівняння підшипників за допустимою швидкістю обертання

Можна стверджувати наступне:

  • частота невеликого підшипника перевищує швидкість великого;
  • підшипники кочення обертаються швидше, ніж підшипники ковзання;
  • швидкість кулькових перевищує швидкість роликових;
  • відкриті вироби рухаються швидше за закриті;
  • за наявності сепаратора швидкість завжди вища;
  • підшипники із зазором більш швидкісні, ніж із переднатягом;
  • при масляному мастилі частота вища, ніж при пластичній.

Граничні обороти кожного підшипника бувають вищими, ніж номінальні, але це не відноситься до зразків, що мають малий оборот тертя. Для безпомилкового розрахунку оптимальної швидкості до уваги беруться такі фактори:

  • діючі навантаження;
  • умови робочого середовища;
  • ефективність охолодження.

Допустимі та максимальні обороти кулькових підшипників можна знайти в таблиці технічних характеристик.

Максимальні обороти кулькових підшипників

Швидкість обмежується температурою, яку впливає тертя в підшипнику і допустимості відведення тепла. Якщо деталь працює на максимальній частоті обертання, треба припускати:

  • що радіальний зазор здатний покрити різницю лінійного розширення між кільцями (зовнішнім та внутрішнім);
  • що в даному вузлі використовуються жорсткі корпуси та вали;
  • що був підібраний належний мастильний матеріал.

Максимальна швидкість обертання підшипника

Показник граничного навантаження, що допускається, вираховується виходячи з регламентованої довговічності (вона визначається чинним стандартом). До уваги беруться зазначені там коефіцієнти обмеження частоти обертання.

Дізнайтесь більше про підшипники для сільськогосподарської техніки з нашого огляду

При дуже високих швидкостях і прискореннях є можливість прослизання кілець повз тіл обертання. Отже, для радіальних підшипників найменший показник радіального навантаження – 0,02С (C є базовою динамічною вантажопідйомністю).

Максимальна швидкість обертання підшипника

Змінюючи режим навантаження підшипника та умови змащення, в окремих випадках вдається трохи перевищити граничну частоту обертання. Важливо, щоб дозування грамотно підібраного мастильного матеріалу було суворо регламентовано. Необхідно забезпечувати відведення тепла, що виділяється під час тертя.

У точно виготовленого підшипника тертя сепаратора, обойми та тіл кочення буває мінімальним. Це викликає менше виділення тепла та підвищує частоту обертання.

Максимальні обороти для кулькових підшипників властиві виробам класу точності 0. Найшвидшехідними вважаються прецизійні радіальні та радіально-упорні кулькові підшипники легких та надлегких серій. Зразки важких серій менш швидкохідними.

Автор статті: УкрЗахідПостач – поставщик підшипників в Україні

Читайте популярні статті:

 

Відмінна новина, з цього року наша фірма отримала офіційний статус – авторизований дистриб’ютор продукції Schaeffler в Україні! З весни 2021 року УкрЗахідПостач поставляє в нашу країну якісні підшипники і вузли таких відомих німецьких брендів як FAG і INA. Підібрати любі підшипники FAG можна в нашому магазині або за телефонами на сайті Schaeffler Gruppe Schaeffler –
Читать статью
Робота роторного устаткування залежить від технічного стану підшипників, для оцінки якого застосовують вібродіагностику. Метод спрямований на виявлення та усунення дефектів. Способи діагностики підшипників Діагностика підшипників кочення здійснюється різними способами: за методом ПФ (ПІК-фактору); аналізуючи спектральний вібросигнал; розглядаючи спектр обвідної (випадкової вібрації); грунтуючись на вимірюванні механічних ударних хвиль (імпульсів). Для вимірювання параметрів вібрації за першим методом
Читать статью
Приводний ремінь це деталь, яка передає крутний момент від одного вала до іншого, використовуючи сили тертя або зачеплення. Зі статті ви дізнаєтеся, як підібрати приводний ремінь. Для цього потрібно визначити наступні моменти: Для чого ви маєте намір використовувати приводний ремінь; Необхідні характеристики ременя; Бренд. Ціна приводного ременя – результат всього вище названого, визначається в самому
Читать статью