Дуплексація підшипників на увазі примусовий зсув зовнішнього або внутрішнього кільця по осі і створення попереднього натягу всередині підшипника.

Для збереження натягу величина постійної попереднього навантаження повинна бути більше, ніж робоче навантаження при експлуатації.

дуплексація підшипників

Попередній натяг створюється з використанням:

  • втулки або прокладки різної довжини, які забезпечують стиснення кілець підшипника;
  • пружини, які спираються на зовнішнє кільце;
  • регулюючої гайки, яка затягується з урахуванням створення необхідного натягу.

Підшипники із заданим попереднім натягом для комплектації ретельно підбираються. Натяг виходить після складання підшипника, стягування пари. Підшипники в парах повинні мати мінімальну різницю допуску на паралельність торцевих поверхонь, посадочні поверхні, ширину кілець.

Про дефекти підшипників та їхні причини читайте в нашій оглядовій статті

Комплект при дуплексаціі підшипників обов’язково поставляється в одній упаковці. Вироби з різних пар не взаємозамінні. На лицьовій стороні підшипника відзначається лінією ділянку з радіальним биттям кільця, які мають максимальну величину. Взаємне положення підшипників при спарюванні, виготовлених в Росії, відзначається стрілочками (вони дивляться один на одного). В імпортних підшипниках лінії мають V-подібну форму. Стрілки і лінії вказуються на зовнішній поверхні спареного комплекту.

На опорні поверхні підшипники монтуються в парах так, щоб ділянки з найбільшим радіальним биттям кілець, були паралельні осі валу.

Схеми дуплексаціі підшипників

Дуплексування підшипників може мати різну схему комплектації, це впливає на роботу механізмів. Вона залежить від вимог, які пред’являються до діючої навантаженні і жорсткості. Розрізняють схеми комплектації «О», «Х» та «Т». Вони відрізняються розташуванням осі підшипника і лінії навантаження.

У схемі «О» – лінії розходяться, що створює підвищену стійкість на вигин в різних напрямках. У схемі «Х» – лінії сходяться до осей підшипників, дуплексування підшипників забезпечує більшу стійкість і жорсткість. У схемі «Т» – лінії паралельні один одному, це забезпечує підвищену стійкість до вигину в одному напрямку. Найбільш часто використовується схема комплектації «О» і «Т».

Про те, які бувають класи точності підшипників читайте в нашому огляді

Дуплексування підшипників за схемою «Т» використовується з метою збільшення вантажопідйомності вузла. При цьому зберігаються невеликі типорозміри підшипника. Вони використовуються для високошвидкісних шпинделів. Підшипники в комплекті підбираються зі створенням попереднього натягу, щоб зусилля при роботі розподілялося між двома підшипниками в комплектах рівномірно.

Дуплексування підшипників за схемою «О» – зазвичай роблять для поліпшення фіксації вала від небажаних осьових зсувів. Зазвичай дуплексування робиться для передніх підшипників.

Переваги використання дуплексаціі підшипників

Дуплексування підшипників використовується в найбільш відповідальних підшипникових вузлах устаткування. Воно сприяють поліпшенню характеристик, наприклад, для забезпечення відповідності критеріям високоточного верстатобудування.

дуплексація підшипників

Дуплексація підшипників має основні переваги:

  • зменшення вібрації і збільшення точності обертання валів;
  • збільшення стійкості і жорсткості опор;
  • усунення осьового і радіального биття підшипникового вузла;
  • зменшення рівня вібраційного впливу;
  • збільшення інтервалу виконання ремонтних робіт промислового обладнання та механізмів;
  • підвищення ефективності роботи обладнання;
  • збільшення терміну використання.

Якщо при експлуатації агрегатів пред’являються високі вимоги до точної роботі механізмів, то краще використовувати дуплексні комплекти, в яких навантаження на підшипники розподіляється рівномірно.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Рукава фторопластові (тефлонові) SAE 100 R14 (EN 853) призначені для гнучкого зв’язку агрегатів різного устаткування, механізмів і машин, що вимагають підвищеної стійкості до високої температури, тиску і хімічно агресивних середовищ, а також працюють в умовах високого рівня вібрацій, пульсації тиску і гідроударів робочої рідини. Фторопластові промислові рукава PTFE з внутрішнім шаром з тефлону, мають виняткові
Читать статью
Код ідентифікаційний при маркуванні є визначальним, в нього входять ряд букв і цифр, які мають певне значення. Він поділяється на 3 складові його частини, читаючи зліва направо: 1 частина – виконання підшипника (його конструкція), 2 частина – серія підшипника (залежить від розмірів), 3 частина – діаметр внутрішнього отвору підшипника zz. Що позначають частини маркування підшипників
Читать статью
Підшипник є функціональна одиниця, яка виконує функцію підтримки і напрямки обертового вала і осі. Пристрій призначений для зниження тертя між рухомою частиною механізму, а також його нерухомими елементами. Підшипники дозволяють зменшити втрати енергії, усунути нагрівання і знизити знос деталей. Провідні виробники Серед відомих світових брендів фахівці особливо виділяють наступних виробників: шведська промислова група SKF постачає
Читать статью