Зазором підшипника кочення називають відстань між кільцями підшипника (зовнішнім і внутрішнім) і його тілами кочення, на яке відбувається зміщення кілець, при незначному зусиллі, в радіальному напрямку або по осі підшипника. Зазори називають у напрямку вільного зсуву кілець – радіальним і осьовим. Величина зазору сильно впливає на роботу підшипника (термін експлуатації, шум, температура), правильно підібрані допустимі зазори в підшипниках кочення – не менш важлива характеристика, ніж розмір і тип підшипника.

Призначення зазору

Зазори в підшипниках кочення необхідні для компенсації зменшення розміру між кільцями підшипника, і запобігання його заклинювання:

  • при підвищенні температури підшипникового вузла в процесі роботи;
  • під час монтажу підшипника на вал або в корпус;
  • при можливе зміщення підшипника, щодо частин механізму.

У радіальних підшипниках робочої характеристикою прийнято вважати тільки радіальний зазор. У присутності осьових навантажень (упорно-радіальні), що визначає вважається величина осьового зазору.

допустимі зазори в підшипниках кочення

Різновиди зазорів

У підшипниках кочення існує три види зазорів.

  1. Теоретичний (початковий). Зазор, існуючий в підшипнику після його виготовлення, до установки в посадочне місце.
  2. Посадковий. Зазор, що виникає при зміні розмірів кілець, в результаті установки підшипника. Зміна розмірів викликають натяг, що виникають при монтажі, або нерівності посадочних місць.
  3. Робочий. Створюється в процесі нормальної роботи механізму і стабільній температурі підшипникового вузла. Величина робочого зазору непостійна, коливається в залежності від різниці температур кілець і збільшується зі зростанням додається навантаження.

Що означає маркування підшипників SKF – читайте в нашому огляді


Маркування зазорів

Для різних видів радіальних підшипників існують певні групи зазорів. Кожній групі характерні граничні величини, що визначають допустимі зазори в підшипниках кочення, що забезпечують нормальну роботу вузла. Для визначення групи, проводяться виміри початкового зазору спеціальними приладами, шляхом зміщення кілець під фіксованою навантаженням. Найбільш поширені підшипники з зазором нормальної, 3 і 7 групи. Номер групи вказується в маркуванні перед позначенням підшипника. Позначення нормальної групи зазорів в маркуванні не вказується.

Співпраця з компанією «УкрЗахідПостач» дозволить придбати, для вашого виробництва, підшипники провідних світових і вітчизняних виробників за цілком демократичними цінами. Якість продукції та обов’язковість виконання договорів – наші головні пріоритети.