Підшипники кочення і ковзання є основними типами наявних на сьогоднішній день підшипників – пристроїв, що передають навантаження від одного вузла конструкції до іншої з найменшим опором і втратою енергії.

Принцип дії і конструкція

Обидва ці види відносяться до контактного типу підшипників, а головною відмінністю підшипника ковзання від кочення є їх принцип роботи або ж тип передачі тертя. У підшипнику тертя передається кулькам, що рухаються по напрямних, в підшипниках ковзання ж навантаження передається шляхом ковзання однієї поверхні відносно іншої.

чим відрізняється підшипник кочення від ковзання

Ще один факт, чим відрізняється підшипник кочення від ковзання – їх механізм (конструкція). Підшипник ковзання складається з корпусу, з розташованим всередині втулкою або ж вкладишем. Підшипники кочення виконані з двох тіл кочення різного розміру, які є напрямними, а також іноді сепаратора.

Мастило для підшипників ковзання і кочення

Підшипник ковзання і кочення, відмінності між якими полягають в наявності додаткового речовини – мастила, за рахунок якого, має різні характеристики роботи.

Про допустимі зазори в підшипниках ковзання читайте в нашій статті

Підшипник ковзання може працювати тільки при наявності мастила, яка є і в підшипниках кочення, але несе смислового навантаження. Такий упор на мастило скорочує термін роботи підшипників ковзання і вимагає додаткового догляду. Мастило підшипників ковзання буває трьох видів:

  • напіврідинне;
  • рідинне;
  • граничне.

Мастило підшипників кочення також буває трьох видів, але може бути представлена наступними матеріалами:

  • рідкі;
  • тверді;
  • пластичні.

Переваги та недоліки підшипників ковзання і кочення

Підшипники кочення, на відміну від другого типу, що розглядається, має ряд переваг, які і пояснюють їх велику поширеність, до них відносяться:

  • Простота експлуатації;
  • Низький знос;
  • Більш високий ККД (менша втрата енергії);
  • Малі зазори;
  • Не витрачаються дорогі матеріали на виготовлення;
  • Маленька витрата матеріалів мастила і багато іншого.

Велика кількість переваг значно скоротив використання підшипників ковзання, і вони були замінені на підшипники кочення. Розмір підшипників кочення є найістотнішим їх недоліком, також їх обойми є нероз’ємними, що обмежує їх застосування. Тому використання підшипників кочення обмежена, через це і використовуються не тільки вони.

підшипник кочення і ковзання відмінності

До переваг підшипників ковзання від підшипників кочення можна віднести наступні пункти:

  • Більш малі габарити;
  • Придатність ремонту;
  • Низька ймовірність виникнення пробуксовки і заїдання;
  • Просте виконання;
  • Високий опір вібраційної і ударного навантаження;
  • Порівняно низька вартість (не у всіх випадках).

Основним недоліком підшипників ковзання є обсяг необхідної для їх роботи мастила. Це мастило повинна подаватися на постійній основі, в разі якщо цим пунктом будуть нехтувати, механізм швидко перегріється і його заклинить, що може привести до виходу з ладу всієї конструкції.

Про допустимі зазори в підшипниках кочення читайте в нашому огляді

Підшипники кочення і ковзання, відмінності яких досить значні, використовуються в залежності від того, що саме стоїть на першому місці при передачі руху від одного елемента до іншого, чи є особливі вимоги при конструюванні, наприклад, обмежені розміри або ж особливі вимоги по правилам пожежної безпеки . Підшипники ковзання, через які застосовуються мастил є більш безпечним в плані пожежної безпеки. Таким чином, вибір того чи іншого виду залежить від необхідних характеристик.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Дуплексація підшипників на увазі примусовий зсув зовнішнього або внутрішнього кільця по осі і створення попереднього натягу всередині підшипника. Для збереження натягу величина постійної попереднього навантаження повинна бути більше, ніж робоче навантаження при експлуатації. Попередній натяг створюється з використанням: втулки або прокладки різної довжини, які забезпечують стиснення кілець підшипника; пружини, які спираються на зовнішнє кільце; регулюючої
Читать статью
Зміст: Структура ущільнення Види сальникової набивки Азбестовмісні набивки Безазбестові набивки Умовні позначення сальникових набивок Герметизація щілин між рухомими і нерухомими деталями забезпечується податливими елементами – сальниками, що одягають на вал (шток), або набивками, що закладаються у виточки чи поглиблення кришок, корпусів та інших деталей. Такий спосіб герметизації називається сальникове ущільнення. Найчастіше сальникові ущільнення використовуються для
Читать статью
Характеристика граничних відхилень параметрів виробів від номінальних визначається класом точності. Точність виготовлення виробу збільшує швидкість обертання, скорочує втрати на тертя, що продовжує термін його експлуатації. На роботу підшипника впливає ряд показників, встановлених цим параметром: допустима частота обертів, рівень вібрації, безшумність, плавний хід, втрати на тертя. Стандарти ГОСТ і ISO регулюють допуски і допустимі похибки для
Читать статью