Підшипники кочення і ковзання є основними типами наявних на сьогоднішній день підшипників – пристроїв, що передають навантаження від одного вузла конструкції до іншої з найменшим опором і втратою енергії.

Принцип дії і конструкція

Обидва ці види відносяться до контактного типу підшипників, а головною відмінністю підшипника ковзання від кочення є їх принцип роботи або ж тип передачі тертя. У підшипнику тертя передається кулькам, що рухаються по напрямних, в підшипниках ковзання ж навантаження передається шляхом ковзання однієї поверхні відносно іншої.

чим відрізняється підшипник кочення від ковзання

Ще один факт, чим відрізняється підшипник кочення від ковзання – їх механізм (конструкція). Підшипник ковзання складається з корпусу, з розташованим всередині втулкою або ж вкладишем. Підшипники кочення виконані з двох тіл кочення різного розміру, які є напрямними, а також іноді сепаратора.

Мастило для підшипників ковзання і кочення

Підшипник ковзання і кочення, відмінності між якими полягають в наявності додаткового речовини – мастила, за рахунок якого, має різні характеристики роботи.

Про допустимі зазори в підшипниках ковзання читайте в нашій статті

Підшипник ковзання може працювати тільки при наявності мастила, яка є і в підшипниках кочення, але несе смислового навантаження. Такий упор на мастило скорочує термін роботи підшипників ковзання і вимагає додаткового догляду. Мастило підшипників ковзання буває трьох видів:

  • напіврідинне;
  • рідинне;
  • граничне.

Мастило підшипників кочення також буває трьох видів, але може бути представлена наступними матеріалами:

  • рідкі;
  • тверді;
  • пластичні.

Переваги та недоліки підшипників ковзання і кочення

Підшипники кочення, на відміну від другого типу, що розглядається, має ряд переваг, які і пояснюють їх велику поширеність, до них відносяться:

  • Простота експлуатації;
  • Низький знос;
  • Більш високий ККД (менша втрата енергії);
  • Малі зазори;
  • Не витрачаються дорогі матеріали на виготовлення;
  • Маленька витрата матеріалів мастила і багато іншого.

Велика кількість переваг значно скоротив використання підшипників ковзання, і вони були замінені на підшипники кочення. Розмір підшипників кочення є найістотнішим їх недоліком, також їх обойми є нероз’ємними, що обмежує їх застосування. Тому використання підшипників кочення обмежена, через це і використовуються не тільки вони.

підшипник кочення і ковзання відмінності

До переваг підшипників ковзання від підшипників кочення можна віднести наступні пункти:

  • Більш малі габарити;
  • Придатність ремонту;
  • Низька ймовірність виникнення пробуксовки і заїдання;
  • Просте виконання;
  • Високий опір вібраційної і ударного навантаження;
  • Порівняно низька вартість (не у всіх випадках).

Основним недоліком підшипників ковзання є обсяг необхідної для їх роботи мастила. Це мастило повинна подаватися на постійній основі, в разі якщо цим пунктом будуть нехтувати, механізм швидко перегріється і його заклинить, що може привести до виходу з ладу всієї конструкції.

Про допустимі зазори в підшипниках кочення читайте в нашому огляді

Підшипники кочення і ковзання, відмінності яких досить значні, використовуються в залежності від того, що саме стоїть на першому місці при передачі руху від одного елемента до іншого, чи є особливі вимоги при конструюванні, наприклад, обмежені розміри або ж особливі вимоги по правилам пожежної безпеки . Підшипники ковзання, через які застосовуються мастил є більш безпечним в плані пожежної безпеки. Таким чином, вибір того чи іншого виду залежить від необхідних характеристик.

Автор статті: УкрЗахідПостач

 

Читайте популярні статті:

 

Підшипники призначені для забезпечення надійної роботи ходових частин механізму, тому в разі виходу з ладу, поломка одного пристрою може призвести до збою в роботі всієї системи. Регулярний і правильний догляд за підшипниками – це можливість попередити передчасний знос і продовжити термін їх експлуатації. Іржа на підшипниках Іржа або по-науковому електрохімічна корозія – загальний термін для
Читать статью
У сучасних автомобілях використовується ремінна передача в багатьох вузлах (колінчастий вал, генератор, насос кондиціонера, газорозподільні механізми і ін.). Для цього зазвичай використовуються клинові і поліклинові ремені. За допомогою поліклинових або струмкових ременів передається обертання з ведучого вузла на ведений (зі шківа коленвала на шків генератора, насос ГУР і ін.). Чи існує відмінність поліклинового ременя від
Читать статью
Рукава термопластикові високого тиску SAE 100 R7 та SAE 100 R78 (EAN 855) використовуються в якості гнучкого трубопроводу для ліній із середнім робочим тиском. Використовується в сільськогос­подар­ській, дорожньо-будівельній та комунальній техніці. Дані рукава призначені для роботи з агресивними середовищами (розчинники, фарби тощо). Термопластикові рукава високого тиску SAE 100 R7 та R8 виконані з високотехнологічного поліуретанового
Читать статью